Saturday, April 16, 2011

Antara Restu Ibu dan SISPA..

Org kata doa dan kata-kata paling mustajab dalam dunia nie..Aku akui statement tersebut..Dulu aku pernah menyatakan keinginan aku utk sertai PALAPES selepas je masuk UiTM ni..(menurut dialek klate)
  "Mak, kak nk masuk Palapes **** deh?"
 "Palapes?? ish, xyoh la..penat...nnti xleh fokus belajar..mace anok bla bla bla..." (klu nk ikut pjg lagi mak aku cakap..hehe)
  "ala...yela2.."
Walau hati kecewa tapi aku tetap menurut apa saje keputusan ibu, mugkin ada betulnya...
Namun,aku masih tidak berpuas hati kerana minat yang mendalam terhadap badan beruniform masih tebal dalam jiwaku..Pada petang tu aku telefon lagi kat mak..
   "Mak, kak nk masuk SISPA blh?"
   "SISPA?? gapo dio tuh? xpenah dengar ag.." (mungkin muka mak aku blur pada saat ini..huhu) 
   "SISPA tu Pertahanan Awam.."
   "Xyoh la..Samo jah ngn Palapes..no no no"
  "Kak nk try jah..Boleh la..Nnti ank mak ni jd pegawai tau.." (ayat memujuk..hehe)
  "Emm...(berfikir) Ok,klu jd gapo2 pahni mak xse (xnk) tanggung.."
Dalam hati aku melonjak gembira..Dh dapat lampu hijau..hehe


6 BULAN KEMUDIAN..
Ish kenapa ni,apa yang aku buat semua xkena..Klu dulu aku beriya2 nk masuk SISPA tp kenapa mcm xenjoy je..Watak aku berubah mendadak dari periang jd pendiam + blur..Aku xthu kenapa..Apa yg PALING mengejutkan aku, dlm result exm semester 1 civil defence xde!! meaning that aku xamik koko pon sem 1..n then now i have to take 4 2nd time civil defence 1....:'( menyesal pon dh xguna..Tu la mak cakap xnk dengar...

1 TAHUN KEMUDIAN..
Then sekarang ni, surat permohonan keluar baris dh pon ciap..Tggu masa nk htr je...
Mak aku pon ikut je keputusan aku sebab dia memang xsuka dari dulu lg...huhu
Aku rasa dh tiba mase aku undur diri dari kor SISPA..
dari PKS muda SISPA..:-(
Aku thu ramai PKS muda xmengenali lebih dekat pon siapa aku..huhu

Kebanggaan ku...huhu

At least aku tinggalkan SISPA setelah aku memberi sumbangan juara pertandingan kawad pada SISPA tahun lepas...Kenangan paling manis..Wlupon muka ku terkorban..huhu;-)  aku bangga giler..
Minta maaf kepada semua PKS muda kerana selama ini aku kurang memberikan komitmen terhadap pasukan kita..Kekangan masa salah satu faktor...Memandangkan aku terpaksa berulang alik ke seksyen 17..
Aku akui aku byk ponteng meting..~ itu pon bersebab..huhu~
Jika diluluskan permohonan keluar baris, aku akn tgl di seksyen17..Insyallah..:-)

SISPA UiTM

Minta maaf n gd luck tuk korang semua...Buktikan pada mereka2 PKS muda boleh!!
Sebelum pertandingan...

skuad 'biru Oren'...hehe


bukan aku yang gelap tapi dia yang terlalu putih..haha..kawad punyer pasal...


P/S : Sebelum buat sesuatu minta restu dr ibu dulu terlebih dahulu..:-)


1 comment:

  1. typing error ayt paling atas...
    " ...doa dan kata-kata IBU..."

    ReplyDelete